O získání zákazníka rozhodují 2 vteřiny. Jak vyladit svůj web a jak jsme pomohli webu AAA Auto?

Publikováno: 05.09.2018

Web nebo e-shop může mít doslova každý. Stačí pár kliknutí a z kohokoli se může stát hrdý majitel domény nebo provozovatel e-shopu. Uděláte větší či menší technické a estetické úpravy a nový online byznys je na světě. Jenže pak s údivem zjistíte, že to nefunguje tak, jak jste si představovali…  Jak je to možné? 

Proč vaše podnikání nevzkvétá, když je web hezký, srozumitelný a zajímavý? Pravděpodobně jste šlápli vedle hned na začátku při volbě poskytovatele hostingu. Je úplně jedno, jak smělé plány se svým projektem máte, zda chcete prodávat pár položek, nebo to rozjet ve velkém mezinárodně, všude narazíte na zákazníka a jeho potřeby. A ty základní jsou ve všech případech stejné: rychlost, přehlednost a pohodlí.

Dobrý e-shop. Co to je?

„Stabilita, kompletní absence výpadků, zvládání návštěvnostních výkyvů zejména v době slevových nebo předvánočních akcí a především rychlost – to jsou základní atributy dobrého online obchodu,“ říká Damir Špoljarič, náš CEO a expert na e-shopy.

Nemůžete proto očekávat, že zákazník bude čekat půl minuty, než se mu načte vaše stránka. Nebo že váš výpadek s úsměvem přejde a za hodinu to zkusí znovu. A pokud se mu zasekne proces nakupování v košíku, že se k vám ještě vůbec někdy vrátí.  Možná pro vás bude překvapením, jak nároční uživatelé mohou být. Výzkumy totiž ukazují, že 47 % návštěvníků webových stránek očekává, že se načtou do 2 vteřin, po 3 vteřinách 40 % z nich odchází. 

Kde jste udělali chybu?

Důvodů, proč je váš web nebo e-shop pomalý, může být více. Mezi nejčastější chyby, které ovlivňují rychlost načítání stránky, patří její přílišná velikost, nesprávně nastavené cachování, neaktuální verze použitých aplikací nebo celková nepřipravenost poskytovatele na nápor uživatelů. 

Důležitým faktorem je bezesporu volba vhodného hostingu. Přitom jeho výběru většina majitelů e-shopů a komerčních webových prezentací přikládá minimální význam. Webhosting zpravidla dostanou spolu s hotovým webem od agentury, která jim ho navrhovala, ovšem netuší, že technickou stránku věci tito dodavatelé často neřeší. Všechno se dá ale zvládnout a napravit.

AAA Auto: Jeden příklad za všechny

Společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA Auto, nás před časem požádala o pomoc s řešením nové výzvy, která se před nimi díky rozsáhlé obchodní a marketingové expanzi objevila. V očekávání následného růstu návštěvnosti webových stránek vyvstaly obavy, že by jejich technické řešení nemuselo takový nápor zvládnout. To by pro tak velkou společnost mohlo znamenat výraznou ekonomickou ztrátu, což jsme nemohli připustit.

„Před pěti lety jsme v AAA Auto byli postaveni před rozhodnutí, kam se bude ubírat hostingové řešení našeho zásadního prodejního kanálu – webových stránek s aplikací pro vyhledávání vozů na prodej, a to napříč čtyřmi evropskými trhy. Protože jsme chtěli být připravení na všechno a mít pod kontrolou veškeré technické zázemí, oslovili jsme na základně referencí zkušené odborníky, kteří dali vše od základů do pořádku,“ říká šéf webového oddělení sítě e AAA Auto Martin Tampír.

Co na to VSHosting?

Po důkladné analýze stavu webových projektů  AAA Auto jsme stanovili několik cílů, které jsme beze zbytku naplnili:

  • zrychlení webových stránek
  • navržení řešení, které zajistí vysokou dostupnost a odolnost webových stránek proti výpadkům
  • sjednocení hostingové infrastruktury, aby byla zajištěná maximální efektivita
  • upravení infrastruktury pro možnost škálování použitých aplikací, což zajistí stabilitu i při vyšší návštěvnosti
  • využívání podpory zkušeného a spolehlivého týmu poskytovatele, který dokáže mimo jiné predikovat kritická místa v infrastruktuře i aplikaci a zabránit potenciálním problémům dříve, než nastanou

„Náš tým dokázal vytvořit vyhrazenou sjednocenou high-availability infrastrukturu pro všechny projekty AAA Auto, zrychlit načítání webových stránek díky elegantnímu řešení doručování statického obsahu, který tvoří drtivou většinu všech requestů, sjednotit všechny DNS a další atributy jednotlivých domén a nakonec také provést performance testy výkonnosti nové infrastruktury a vytvořit plán pro další růst,“ prozradil Damir.

V praxi to znamená, že webová aplikace  sítě AAA Auto má dnes dostupnost více než 99,99 %, infrastruktura firmy je připravená na nové technologie, slabá místa jsou včas identifikovaná a zajištěná. Ke konkrétním příkladům patří například eliminace desítek milionů statických fotografií a přenastavení technického řešení na generování jejich dynamického náhledu, což zajistilo zrychlení webu a jednoznačné zlepšení UX každého návštěvníka. 

Rádi pomůžeme i vám…

Zdá se vám, že by váš e-shop nebo web taky zasloužil „poladit“? Chcete svým návštěvníkům a zákazníkům poskytnout ten nejlepší možný zážitek, aby u vás strávili co nejvíce času a byli s touto zkušeností spokojení? Ozvěte se na obchod@vshosting.cz a poradíme vám, jak na to. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *