Jaký byl rok 2016 pro VSHosting

Publikováno: 29.12.2016

Nechci začínat své povídání nudnými čísly, ale uvedu alespoň pár těch hlavních. VSHosting  za rok 2016 vyrostl obratem o 30%, počtem serverů o bezmála 800 nových serverů v datovém centru, počet odborníků v týmu narostl o 40% a máme více než 200 nových významných klientů. Rok 2016 byl pro nás hodně výjimečný. Šlo asi o nejvíce hektický rok, jaký jsme zatím zažili. Pracovali jsme paralelně na spoustě nových projektů jak pro konkrétní klienty, tak na nových službách. V tomto roce se nám povedlo dokončit a produkčně úspěšně spustit nové služby CloudMail či ManagedCDN. Pomocí ManagedCDN již od prvního dne provozu této služby zrychlujeme weby několika našim globálním klientům v USA. Povedlo se nám za plného provozu dokončit druhou etapu výstavby ServerParku (navýšení kapacity o 100%), který je po 1,5 roce provozu plný z více než poloviny své absolutní kapacity. Za celý rok ServerPark nepostihla ani jedna technologická pohroma, kterou by jakkoliv pocítili klienti, a to díky technologickému standardu TIER IV u klíčové infrastruktury a díky vypilovaným havarijním a servisním procesům našeho HW/DC oddělení, které od začátku tohoto roku vede nový zkušený teamleader. V prosinci jsme také spustili první část infrastruktury v New Yorku a Los Angeles.

13708347_10154588944827334_2369258086076101954_o

VSHosting letos rozšířil technické oddělení o tým administrátorů rychlé podpory, jejíž cílem je odbavovat rutinní požadavky bez zbytečné časové prodlevy. Celý tým administrátorů se postupně čím dál více specializuje na nové a clusterové technologie a bude více prostoru na to “si hrát” s novými věcmi, testovat nové produkty a hledat nové cesty, jak dělat věci lépe, efektivněji a modernějším způsobem. Správa managed serverů je tak nyní jak rychlejší, tak i odbornější. I díky tomu se nám povedlo přemigrovat i takové projekty jako je například Shoptet (platforma téměř 10 000 eshopů), a to za dvě noci o Velikonocích a zajistit tomuto projektu špičkový provoz. Před Vánoci jsme paralelně pracovali na přípravě několika rozsáhlých clusterů a vše jsme do prodejní sezóny zvládli zrealizovat.

Dokončili jsme i některé interní úkoly, které vedou ke zkvalitnění služeb – přemigrovali jsme všechny klienty na nový backup systém, takže udržujeme výrazně více záloh, než kolik garantujeme. Zprovoznili jsme do chodu nový monitoring, takže monitorujeme násobně více parametrů a na výpadky, přetížení či jiné anomálie reagujeme prakticky ihned a mnohdy potenciální problém odhalíme dříve, než se projeví v provozu. Díky tomu můžeme vytvářet pro klienty individuálně monitorovací metody tak, abychom pokryli provoz všech služeb a požadavků klientů na monitoring.

Vytvořili jsme vlastní škálovatelný a vysoce efektivní antispam/antivir systém pro všechny mailové servery s názvem mailprotect, který denně odfiltruje několik desítek milionů spamů a virů s naprosto minimálním výskytem false-positive. Zavedli jsme pro všechny managed klienty nový analytický systém pro sledování zátěže serverů (na nových serverech v režimu real-time, na dříve realizovaných serverech bude real-time možnost dodělána postupně).

Povedlo se nám rozšířit tým o špičkové odborníky, díky čemuž se nám daří efektivněji a lépe řešit běžné provozní úkoly či vyvíjet nové platformní služby (CloudMail je první vlaštovkou reorganizovaného vývojového oddělení https://www.vshosting.cz/predstavujeme-cloudmail-nove-mailove-reseni-od-vshosting/)

Spustili jsme také odbornou knowledgebase pro klienty (http://support.vshosting.cz), kterou postupně plníme užitečnými návody. Od podzimu je v provozu také veřejná status page centrálních prvků infrastruktury (http://status.vshosting.cloud). Status web budeme dále rozvíjet o automatické hlášení SMS zprávami při technickém problému. Od konce roku je v beta provozu online chat komunikace s klienty pro obecné rady od fakturačních a obchodních dotazů až k obecným technickým dotazům a radám s užíváním nových služeb jako například CloudMail (chat support je dostupný přímo v ovládacím panelu).

S kolegy také experimentujeme s videi. Rádi bychom od ledna pravidelně vydávali videa s radami pro programátory (jaké zvolit SW technologie, jakým technologiím se vyhnout a proč, na jakých technologiích běží největší světové projekty a proč apod.), FAQ, trendy, technologické novinky a další. I v roce 2017 chceme pořádat besedy pro klienty (ideálně online formou) a specializovaná odborná online školení, protože pro zajištění spolehlivého provozu a možnosti plynulého škálování je nutné, aby aplikace již od začátku s tímto počítala a byla psána pro moderní a vhodné technologie (například specifika provozu aplikace v galera clusteru, co v aplikaci používat pro co nejefektivnější provoz, využití noSQL databází apod).

Jednou z klíčových komponent provozu firmy je kvalitní komunikační nástroj pro klienty. Náš mnoho let starý ticketovací systém trpí velkou řadou nedostatků a nebyl stavěn na současné požadavky klientů. Máme tedy naplánovaný kompletně nový ticketovací systém, který reaguje na aktuální potřeby klientů a nabídne jim mnoho nových funkcí. Klient bude při založení ticketu informován o předpokládané době řešení, uvidí přesně v jakém stavu se jeho požadavek nachází, kdo jej řeší, pro zajištění maximální možné kontinuity bude u složitých neurgentních technologických požadavků mít možnost svěřit ticket k dořešení konkrétnímu administrátorovi a o všem vždy bude klient informován. Klientské číslo pro autorizaci nahradí online seznam technických kontaktních osob + kontrola DKIM+SPF (v případě absence DKIM či SPF bude klientovi pro autorizaci poslán zpětný autorizační odkaz pro eliminaci zfalšování emailu odesílatele). Ticketovací systém se nám v roce 2016 bohužel nepodařilo dokončit a spuštění je v plánu na duben/květen 2017.

V roce 2016 jsme spustili kampaň rostemespolecne.cz, díky které se úspěšně rozšířil náš tým odborníků. Pro mimopražské máme kupříkladu i možnost zajištění luxusního bydlení s uklízečkou, rychlým internetem a možností firemního auta. V roce 2017 očekáváme, že naše řady rozšíří několik desítek dalších talentů. Od ledna spouštíme také pilotní provoz spolupráce s první technickou střední školou zaměřenou na IT v Praze, kde budeme pomáhat do výuky vnést praxi z reálného provozu IT firmy, budeme pořádat pravidelné workshopy pro studenty a umožňovat nadšeným zájemcům získat ve VSHostingu po dostudování práci.

VSHosting Chillout zona

 

V roce 2017 plánujeme spustit několik převratných novinek, které nejsou dostupné na českém trhu a mnohdy ani v zahraničí. Vznikne několik služeb ryze pro programátory. O jedné službě jsme již mluvili. Od začátku 2.Q/2017 budeme nabízet Managed Docker Platform. Druhou platformní službu nyní chystáme a půjde o převratnou novinku. Poprvé již ve fázi vývoje nové služby budeme službu budovat a realizovat se zástupci cílové skupiny této nové služby. Programátoři z řad klientů, kteří se budou chtít na tvorbě této nové služby podílet, budou mít přístup k funkčním částem této služby, budou s námi vymýšlet nové funkce a službu s námi testovat, a mít tak možnost si do značné míry tuto budoucí službu uzpůsobit. Mezi dalšími službami půjde o nové managed varianty současných služeb – a to jak pro ty největší projekty, pro které bude služba ušita na míru včetně možnosti vlastního infrastructure architekta, tak pro ty nejmenší projekty, kdy bude nová managed varianta představovat cenově dostupnou managed alternativu běžného sdíleného webhostingu se všemi výhodami cloudové infrastruktury, individuálního přístupu (nastavení, monitoring, konzultace) a s důrazem na maximální dostupnost a stabilitu.

Naše poslání je jednoduché. Chceme být klientům čím dál blíže pomocí nových komunikačních nástrojů, chceme postupně čím dál více zjednodušovat používání služeb a chceme být po odborné stránce stále jedničkou na trhu. Více pomáhat našim klientům již od návrhu aplikací, výběru technologií a pak i zajišťování následného stabilního provozu jejich internetových projektů. V tom, co děláme, nemá VSHosting v České republice ani na Slovensku konkurenci. Naším vzorem je několik málo zahraničních konkurentů, od kterých se snažíme inspirovat v tom zajímavém a přidat k tomu vlastní nápady a know-how. V roce 2017 nás čeká pokračování v zahraniční expanzi, na kterou klademe stále větší důraz. Jedním z klíčových cílů je také zajišťovat komplexnější hostingové služby – tedy nenabízet „sto druhů“ virtualizace, ale zajistit klientům zároveň všechny aspekty působení na internet se svým internetovým projektem – tedy od emailů, přes vyhrazenou managed infrastrukturu, až k CDN pro globální projekty.

V roce 2017 nás čeká razantní upgrade infrastruktury na nové síťové prvky. Do sítě budou zapojeny nové switche Nexus 7k (jeden switch váží několik set kg, má spotřebu ~4000W ;-)) a nové routery MX480, vše s podporou 100Gbps. Špičková technologie a dostatečně nadimenzována infrastruktura je základ, byť se stále v ČR najdou hostingové firmy, které používají pro routing server.

img_0201

14753233_10154840794302334_6449860346041727349_o

VSHosting letos oslavil 10leté výročí a musím říct, že to byla pořádná jízda. Celý náš internetový cirkus ale stále zrychluje, po 10 letech jsme pořád nejen plni elánu, ale především nových nápadů, které se nám, díky zkušenostem a větší technické vyzrálosti, daří realizovat lépe než kdy předtím. Více se díváme dále před sebe, sledujeme technologické trendy a zahraniční konkurenci. Více inovujeme a nové platformní aplikace a nástroje, které vyvíjíme, zvažujeme zveřejnit z části jako open-source.

Všem našim klientům i obchodním partnerům přeji za celý tým VSHosting hodně štěstí a úspěchů do nového roku 2017! Jsme rádi, že s Vámi můžeme spolupracovat a za Vaši přízeň Vám děkujeme.

Damir Špoljarič

CEO

One thought on “Jaký byl rok 2016 pro VSHosting

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *